Sunday, 25 December 2016

(EKSKLUSIF) Selepas Pengakuan Tania Hudson, Neelofa Digelar Hajjah Paling Gatal Di Malaysia

Selepas Pengakuan Tania Hudson, Neelofa Digelar Hajjah Paling Gatal Di Malaysia

Semenjak dua menjak ini,Cinta pilot antara Neelofa dan Fattah Amin (lofattah) menjadi perbincangan hangat di laman media sosial berkait isu lubungan cinta mereka yang retak akibat munculnya orang ketiga.
Walaupun masih ramai yang tidak mengetahui status hubungan mereka berdua, nama Tania Hudson yang juga adik kepada pelakon Natasha Hudson telah dikaitkan menjadi dalang keretakan hubungan terbabit.
“Saya terkejut apabila hari ini ramai yang mula bertanya tentang hubungan saya dan Fattah Amin. Saya dengan dia hanya rakan biasa sahaja dan kami pernah bergandingan di dalam sebuah filem dua bulan lalu. Selepas itu kami tiada berhubung antara satu sama lain apatah lagi berjumpa”
“Saya tiada hubungan istimewa dengan Fattah, ketika menjalani penggambaran filem itu, saya tidak terlalu rapat dengannya. Kami ada keluar lepak sama-sama tetapi ketika penggambaran sahaja. Selepas itu kami buat hal masing-masing,” jelasnya
Bagaimanapun tindak balas balik atas tuduhan itu membuat natizen semakin berang,menuduh hubungan cinta lofattah adalah hubungan yang direka semata mata untuk menaikkan ranting drama Suri Hati Mr Pilot lagi.
Tidak hanya itu peminat artis malaysia juga menggelar Neelofa paling gatal di malaysia.
Terdahulu, Neelofa mendedahkan bahawa terdapat pihak ketiga di dalam hubungannya bersama Fattah. Hanya memberi bayangan gadis terbabit merupakan seorang kacukan, Neelofa enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut. Agak rumit kronologi hubungan mereka ini, namun apapun diharap semuanya dapat diselesaikan dengan cara yang baik.



(EKSKLUSIF) "Kami (dengan Fattah) ada Keluar Sama-sama Tapi... " - Selepas Pengakuan Tania Hudson, Neelofa Digelar Hajjah Paling Gatal Di Malaysia ?


Thursday, 18 August 2016

GEMPAR: Mayat Kanak-Kanak Lelaki Dipercayai Dibunuh Ditemui




Kuala Lumpur: Mayat kanak-kanak lelaki dipercayai dibunuh ditemui di Kampung Kemensah, Ulu Kelang, di sini, kira-kira 2 petang tadi. 

Sumber memberitahu, mayat kanak-kanak itu dipercayai N00r Amila Edrus N0rsham, 5, yang dilap0rkan hilang di Jinjang, di sini, sejak minggu lalu. 

Menurut sumber, mayat dipercayai dibuang ke dalam gaung di kawasan perkampungan itu sejak beberapa hari lalu. 

"Ibu bapa mangsa sudah dimaklumkan mengenai penemuan mayat ini dan diminta datang ke H0spital Kuala Lumpur untuk membuat pengecaman. 

"Siasatan lanjut masih diteruskan," kata sumber itu.




 Akhirnya Terb0ngkar Kes Kehilangan Adik N00r Amila Edrus N0rsham.....Masyaallah....Kejam...


Cikgu Sek0lah Raba Dada Murid Dan Ugut Jika Memecahkan Rahsia Itu , Kepalanya Akan Pecah !






JULAU: Se0rang guru di sebuah sek0lah rendah di sini mengugut untuk memecah kepala se0rang murid perempuan darjah enam jika rahsianya meramas buah dada gadis itu terb0ngkar.

Kejadian dikatakan berlaku pada penghujung Julai lalu, apabila guru terbabit memanggil murid tersebut ke pejabatnya sebelum mengunci pintu.

Mangsa kemudian dipeluk dari belakang sebelum bahagian dadanya disentuh 0leh guru tersebut, yang mengakibatkan mangsa menjerit ketakutan.

Difahamkan jeritan mangsa didengari 0leh guru besar dan se0rang guru lain sek0lah berkenaan yang biliknya terletak bersebelahan, namun tiada tindakan yang diambil berhubung kejadian tersebut.

Guru terbabit kemudian memberi amaran kepada mangsa agar tidak mendedahkan perlakuan terkutuknya atau dia akan bertindak kejam memecah kepala mangsa.

Ia bukannya kejadian pertama melibatkan guru ped0fil terbabit kerana pada penghujung tahun 2015, dia pernah memegang bahu murid yang sama.

Sebaik mengetahui tindakan kejam guru Melayu terbabit, bapa mangsa yang juga se0rang petani berusia 44 tahun telah membuat lap0ran p0lis di Balai P0lis Julau pada tengah hari Sabtu lalu. – Sarawakv0ice.c0m




Wednesday, 17 August 2016

Kisah Mat Rempit Yang Mati Hidup Semula Selepas 3 Hari Dikuburkan , Apa Yang Terjadi Selepas Itu Harus Menjadi IKHTIBAR .







        N0ta penulis : .Marilah bermuhasabah diri dan semak semula amalan kita untuk dibawa menghadap pada Allah ketika nyawa dicabut nanti….Allah tak pilih kita untuk merasai pengalaman yang dirasai Arwah Dawawi, tapi Allah pilih kita untuk tahu dan mengambil iktibar tentang Kisah Arwah Dawawi….M0ga-m0ga menjadi pengajaran dan iktibar kepada semua serta dapat bertemu dengan Allah di Akhirat nanti dengan amal yang berkualiti….In Shaa Allah…Kisah ini diceritakan semula bagi memberikan pengajaran buat kita semua . Insan terpilih untuk merasa mati sekejap ialah Dawawi dari Perak


        Dawawi telah ditakdirkan Allah dengan pengesahan H0spital bahawa beliau telah meninggal dunia dengan asbab merempit.Setelah dikebumikan selama 3 hari di dalam Kubur, setiap malam dalam 3 hari itu….Ibunya telah bermimpi anaknya Dawawi masih hidup dan merayu kepada Ibunya untuk digali semula kuburnya….Mungkin malam yang pertama bermimpi, Ibunya menganggap bahawa ia sekadar mainan tidur….

        Setelah Tiga hari berturut-turut bermimpi yang sama, Ibunya menangis dan berkeras meminta Abg Arwah supaya mendapatkan Surat Perintah daripada Pihak Berkuasa untuk digali semula Kubur anaknya itu….Setelah segala urusan surat menyurat selesai dan setelah mendapat kelulusan daripada Pihak Berkuasa, maka tibalah hari yang penuh mendebarkan kepada seluruh 0rang kampung bagi menyaksikan urusan penggalian semula kubur “Arwah Dawawi”….

        Semua yang berkenaan telah bersiap sedia di tepian kubur yang hendak digali, kiri kanan penuh dengan P0lis, D0kt0r dan sebagainya….

        Setelah penggalian bermula, tanah mula dis0d0k sedikit demi sedikit….Dengan penuh mencemaskan….Masya-Allah….Astaghfirullah!…Sesungguhnya apa yang dijanji 0leh Allah adalah benar….!

        Mayat baru sahaja 3 hari, tetapi kain kapan yang membalut jenazah telah k0yak rabak seperti dicarik-carik serta tubuh Dawawi dipenuhi kesan luka t0rehan…Luka bergarisan memanjang. bagai kesan dilibas sesuatu yang amat tajam dan lukanya dalam hingga nampak daging, namun tidak berdarah….

        Dalam keadaan yang amat cemas tu….ada suara yang mengatakan Dawawi masih hidup lagi!….Itulah suara D0kt0r yang telah bersiap sedia di tepian kubur bagi menanti sebarang kemungkinan…..

        Tanpa berlengah, Dawawi di bawa ke H0spital, 6 bulan Dawawi k0ma…Sebaik sedar, air matanya terus berjuraian….Matanya sentiasa berkaca……Rakan baik nya yang bernama Mus yang masih terkejut Dawawi yang “Hidup Semula” bertambah bimbang dengan kelakuan Dawawi yang banyak berdiam diri selepas kejadian tersebut…..Bagi Mus, Dawawi bertambah pelik kerana dia banyak termenung dan menangis serta selalu mendekatkan diri untuk belajar agama…(Sebelum ni merempit sahaja)..Dawawi yang dulunya jahat sudah bertukar menjadi baik….

        Setelah setahun berlalu, Dawawi bersedia untuk bercerita tentang segala apa yang telah berlaku ke atas dirinya….Mus adalah antara salah se0rang yang mendengar cerita Dawawi…

        “Jika k0rang rasa apa yang aku telah rasa sewaktu ‘di sana’ dulu, sungguh k0rang takkan melakukan perkara yang mendatangkan d0sa dalam hidup!”….Dawawi memulakan ceritanya….

        Sewaktu Imam habis membaca Talkin di kuburnya dan semua telah beredar meninggalkan kubur….Dawawi mengatakan bunyi tapak kaki kamu semua yang meninggalkan kuburnya berdentum dan bergema sangat kuat sebanyak 7 kali bagaikan halilintar yang membelah bumi….Waktu tu Dawawi menutup kedua-dua belah telinganya….

        Setelah bunyi tersebut menyepi…Bunyi Sretttttttttt!……..Sretttttttttt!…Seakan rantai besi yang diseret di atas lantai bergema…Dirinya betul-betul ketakutan waktu tu….Tiba-tiba dari hadapannya, 2 0rang lelaki yang memakai serban dan berjubah putih, dengan membawa rantai besi sebesar lengan, besi itu sangat panjang sehinggakan penghujungnya tidak kelihatan…! Subhanallah….(Sayu hati saya membaca kisahnya)….

        Dengan semua s0alan yang telah “B0c0r” sewaktu hidup di dunia ditanya kepada Dawawi, “MA RABBUKA!”, “MA NABIYYUKA!”, “MA DINNIKA”, “MA KIBLATUKA!”, “MA IMMAMUKA!”, “MA IKHWANUKA!”….Dawawi mengatakan tiada 1 pun s0alan yang b0leh dijawab 0lehnya….Beliau faham dengan s0alan tersebut walaupun beliau tidak pernah tahu bahasa arab!…..

        Dawawi dilibas dengan rantai besi tersebut sehinggalah apabila libasan berlaku, rantai besi tersebut terus melilit seluruh angg0tanya…Subhanallah..!

        Beliau menjerit dan berkata : “T0l0ng aku Ya Allah, Aku bertaubat! Ampunkanlah d0sa aku!…. Hanya itu sahaja ratapannya waktu tu….Sehabis sahaja s0alan tu, beliau tersedar bahawa beliau telah hanyut di dalam sungai…Dalam keadaan tidak bermaya, sekali lagi beliau mendengar bunyi seretan rantai besi sebesar lengan yang telah melibasnya sebentar tadi….

        Hamba Allah yang berjubah tadi….Bertanya lagi : “MA RABBUKA!”….Masih tidak b0leh dijawap 0leh Dawawi, maka dilibasnya lagi besi tersebut ke tubuh Dawawi…Setelah libasan tersebut, pandangannya gelap gelita, apabila sedar Dawawi mengatakan bahawa beliau telah terlantar di wad H0spital…..Subhanallah…!

        Mus dan rakannya yang mendengar segala kisah Dawawi turut sama menangis bersama Dawawi….
        Allah memberi peluang untuk Dawawi “Hidup Semula” sebagai peringatan dan tanda kesayangan Allah kepada Dawawi dan keseluruh Hamba-hambaNya termasuk lah kita….

        Dawawi hanya “Hidup Semula” selama 3 Tahun, dalam waktu tu beliau tidak pernah mensia-siakan atau membiarkan harinya terbuang tanpa diisi dengan amal ibadah…..Katanya : “Aku takut jika aku mati lagi, amal ibadahku tidak cukup untuk membantu aku di sana….” Subhanallah!

        Dawawi “Kembali Semula” pada Allah dalam tidur selepas menunaikan s0lat malam ketika menunggu tiba waktu Subuh…Umurnya ketika “Meninggal Dunia” kali pertama adalah 19 Tahun, dan kali keduanya “Meninggal Dunia” 3 Tahun selepas itu….

        Cerita ini teramat memberi kesan kepada saya dek kerana mengenangkan umur yang Allah Taala beri ketika ini tidak banyak saya rasa digunakan untuk menuju ke jalan Allah….Lepas s0lat akan terngiang-ngiangla cerita seksaan Dawawi ini di pandangan hati saya…..





Isteri Mana Yang Tahan !! Kalau Hari-Hari Asyik Whatsapp Suami Dia !! Ad0i la.. Perempuan Jenis Macam Ni Pun Ada Ke !!




        Kisah benar cerita ini diambil di faceb00k Kisah Rumah Tanggan
        Assalamualaikum.. saya nak minta semua d0akan kebahagian dalam rumahtangga saya. Bertahun hidup dengan gangguan perempuan ni yang tak habis-habis cari suami saya. Memang saya akui, suami juga bersalah bila awalnya melayan dia tapi sekarang dia betul2 nak berubah.
        Saya kenal dia Saya yang tak izinkan dia bl0ck n0mb0r perempuan tu sebab saya nak teng0k sejauh mana perampuan tu nak menganggu hidup kami. Bila call, whatsapp, telegram dan sms tak di layan dek suami, sekarang dia gunakan pula n0mb0r kawan-kawannya yang lain.


 



        Bukan saya nak viralkan cerita ni, m0h0n rakan KRT ramai-ramai d0akan supaya dia st0p jadi parasit dalam rumahtangga saya b0leh tak?? N0mb0r saya semua dia dah bl0ck, s0 tak dapat dah saya nak maki hamun dia.
        Untuk makluman, saya sebenarnya izinkan suami untuk berkahwin dengan dia. Ibu perempuan tu sendiri pun saya dah jumpa dan cakap saya tak halang kalau dia 0rang nak khawin.
        Masalahnya suami saya memang tak nak khawin, depan saya dan perempuan itu sendiri dia cakap yang dia tak akan khawin lain. Malah katanya kalau pun dia bercerai dengan saya, dia tak akan berkahwin dengan perempuan.
        Rumahtangga saya betul-betul huru hara gara-gara perempuan ni. Kami pernah bercerai tapi rujuk kembali. Satu-satunya sebab kenapa suami saya terpaksa melayan dia ialah kerana perempuan tu akan menganggu dia tak kira di 0ffice malah pernah datang ke rumah saya beberapa kali.
        Saya tak b0leh nak biarkan hal ni berterusan walaupun tau apa sebab suami masih bersama dia. Isteri mana yang sanggup kan?